Sunday walking street - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu Sunday walking street - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu

Sunday walking street

Door: Klaaske

Blijf op de hoogte en volg Klaaske

04 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Een van de drukste wegen in de binnenstad van Chiang Mai is op zondagmiddag afgesloten voor verkeer. Aan weerskanten van de weg staan dan kraampjes opgesteld. Deze markt wordt de Sunday Walking Street genoemd. Heel anders dan de nachtmarkt, althans wat sfeer betreft. Het is heel relaxed, geen opdringerige verkopers, de nadruk ligt ook niet zozeer op de verkoop van namaak-merkartikelen hoewel het wel erg op de toerist gericht is.
Honderden kraampjes, waarvan naar mijn idee een kwart met lekkernijen: ijs, eten, drankjes. Wat je kunt kopen is bijvoorbeeld een fruithap: verse gesneden vruchten, zoals ananas, mango, meloen en, jawel: aardbeien, mijn favoriet. Ik eet ze zonder suiker, maar hier zijn ze dat niet gewend. De aardbeien liggen al schoongemaakt in een grote schaal waar met gulle hand suiker overheen gestrooid is. Nou ja, voor een keer dan maar met suiker.
Toch rare jongens, die Thai. Kreeg ik vorig jaar gebakken aardappel met poedersuiker, over de aardbeien strooien ze niet alleen suiker, maar een mengsel van suiker en zout. Niet te eten! Ik wist niet hoe gauw ik van die dingen af moest komen, en nergens natuurlijk een afvalemmer te vinden. Dan maar heel nonchalant ergens neer zetten, wat dingen bekijken en vervolgens argeloos weglopen. Ben benieuwd of iemand anders er nu van genoten heeft.
Nog zo iets vreemds: gelei van groenten. Het ziet er uit als een grote parmezaanse kaas (de vorm dan), en is zwart. Daar wordt met een soort kaasschaaf plakjes van af gesneden. Dat eet je met siroop of met suiker. Ook niet te vreten. Nou ja, dat vind ik. Teake heeft zich er niet aan gewaagd: als jij het al vies vindt, zei hij. Alsof ik zo'n alleseter ben. Niet toch?

De wereld blijkt toch weer eens heel klein te zijn. Bij een stalletje waar CD's met Thaise muziek werd verkocht stonden een paar bekende mensen. Leny en Marjan, die vorig jaar gelijk met mij in ENP waren. Hoe is het mogelijk.

Vanavond hebben we voorlopig voor de laatste keer gegeten in Taste from Heaven. Morgen naar de olifanten! Er zijn momenteel heel veel honden in het park zei de eigenares van Taste. Lek is nu doorlopend in Bangkok, bezig met het redden van honden die daar door de watersnood anders zouden zijn omgekomen. Veel daarvan laat ze naar ENP brengen. Lek zullen we dus hoogstwaarschijlijk niet zien, maar wel meer dan 100 honden. Maar goed dat we veel hondenkoekjes en hondensnacks hebben meegenomen.

Vanavond vroeg naar bed. We hebben de koffer al weer gepakt. Morgen vroeg op en op naar ENP. Over een paar weken melden we ons weer.


  • 04 December 2011 - 18:06

    Jo:

    Wat een afknapper om gezoute aardbeien voorgeschoteld te krijgen. Ik zou ze ook niet lusten hoor, maar smaken verschillen. Ik wens jullie een heel goede tijd toe in ENP. Je zult nog wel tekort hondenkoekjes meegenomen hebben denk ik. Liefs Jo

  • 07 December 2011 - 19:19

    Nouschka:

    Lief vrouwtje en baasje.
    Leuk om te lezen dat jullie het fijn vinden in dat verre land. Wees maar niet bang dat ik ooit een keer mee zal gaan, want ik heb vliegangst.
    Maak je over mij maar geen zorgen. Ik vermaak me best. Dat vrouwtje wat iedere dag eten komt brengen, daar kan ik goed mee opschieten. Als ze komt geef ik haar kopjes, loop langs haar benen en begin spontaan te spinnen. Dan begint ze mij heerlijk achter mijn oren te aaien en zitten we lekker te kletsen samen. Verder is het lekker rustig en dat bevalt me goed.
    Misschien kunnen jullie nog een paar weekjes bijboeken?
    Laat snel weer wat van me horen.
    Pootje van Nouschka.

  • 09 December 2011 - 08:46

    Martin Bootsma:

    Hoera voor Teake! Thailand is geen slechte plek om je verjaardag te vieren. Enjoy!
    Groeten, MeB

  • 09 December 2011 - 18:17

    Janna En Hans:

    Goed te lezen dat jullie weer van alles ondernemen.
    Hoofdmoot van deze reactie op 9 december is natuurlijk VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

    Tût van Janna en ferme handdruk van Jo.

  • 13 December 2011 - 12:54

    Nouschka:

    Lief baasje,
    Natuurlijk krijg je ook van mij een kopje met de felicitaties voor je 60ste verjaardag.
    Op die dag heb ik liedjes voor je gezongen. Volgens mij heb je ze kunnen horen. Het leek op kattengejank. Maar ik heb er stinkend mijn best op gedaan, samen met dat vrouwtje die iedere dag bij mij komt.
    We hebben ook nog kerstliedjes gezongen. Met z'n tweetjes op de bank.
    Heerlijk is het hier in Nederland. De rozen staan te bloeien in de voortuin.
    Pootje en spinnetje van Nouschka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Overwinteren in Thailand

Recente Reisverslagen:

27 December 2011

We zijn weer thuis

25 December 2011

Laatste eindjes

23 December 2011

Royal Flora

22 December 2011

Starbucks

20 December 2011

Chiang Mai, boekenstad van Thailand
Klaaske

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 95005

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Vier weken tussen de olifanten

30 November 2011 - 27 December 2011

Overwinteren in Thailand

02 Juni 2011 - 26 Juni 2011

Elephant Nature Park

20 Juni 2010 - 19 Juli 2010

Mongolie

04 Maart 2010 - 25 Maart 2010

Elephant Nature Park

22 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Samen op reis

15 Juni 2008 - 12 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: