Daarheen en weer terug - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu Daarheen en weer terug - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu

Daarheen en weer terug

Door: Klaaske

Blijf op de hoogte en volg Klaaske

10 Juli 2010 | Mongolië, Ulaanbaatar

Met dank aan Bilbo voor het idee voor de titel van dit verslag.
Vanmiddag zijn we teruggekeerd in de hoofdstad. Dat is wel een soort van cultuurschok: van de eenvoud, rust, ruimte en stilte naar de chaos en drukte in de grote stad die zich opmaakt voor de nationale feestdag en het nadaam festival. Het is hier ook een beetje oranjegekte: zeker de helft van alle auto's heeft een mongoolse vlag aan de antenne gebonden, ter ere van de feestdag, niet omdat ze zo goed voetballen. Dat is overigens een sport die ze wel leuk vinden, maar ze hebben alleen amateurspelers en maken dus geen kans.
Die automobilisten zijn een verhaal apart. Verkeersregels worden totaal genegeerd. Iedereen rijdt maar raak en doet wat hem het beste uitkomt: ieder voor zich en Djenghis Khan voor ons allen, zogezegd. Om de haverklap schiet een auto je toeterend voorbij en oversteken doe je met gevaar voor eigen leven.

Op foto's moeten jullie nog steeds blijven wachten, want ook in dit internetcafe lukt het niet.

Het verslag over de reis door de woestijn (Gobi) houden jullie nog even te goed. Ik wilde alleen even laten weten weer uit het zand te zijn gekropen.

Hartelijke groeten,
Klaaske.

• 10 Juli 2010 - 12:55

Teake:

Je bent mijn Erwin Rommel, mijn sluwe woestijnvos.

• 10 Juli 2010 - 15:53

Anneke V/d Astro:

Welkom in de gewone wereld, nu het zand er af kloppen en gewoon weer verder avonturen beleven. Het is hier net zo warm als bij jullie, en als we van het strand af kruipen lijkt het alsof we hetzelfde doen maar dan mijlen ver uit elkaar. Tja wat is afstand..... Veel plezier de komende tijd en een goede terugreis. Ik ga met vakantie, lekker luxe met de camper. Tot 27 augustus. zoen van Anneke

• 11 Juli 2010 - 08:45

Jo:

Ik ben blij te horen dat je heelhuids uit de woestijn bent gekomen en ben heel benieuwd naar je verhaal. Groetjes Jo