Laatste bericht - Reisverslag uit Peking, China van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Peking, China van Klaaske Compas - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Door: Klaaske

Blijf op de hoogte en volg Klaaske

18 Juli 2010 | China, Peking

Dit is het laatste bericht uit Beijing. Morgenochtend vliegen we terug naar Nedeland. En ik moet eerlijk zeggen: blij toe.
Hoewel Beijing een fijne stad is, zal ik blij zijn weer in het bekende wisselvallige Nederlandse weer te zijn. Het is hier ook wel wisselvallig, maar voorspelbaar: 's nachts heel veel regen, overdag loopt de temperatuur op tot boven de 40 graden, en alles wordt afgedekt met een deken van smog. Slecht voor je longen, goed voor de doorspoeling. Ik drink veel water, en dat loopt er linea recta via al mijn porien weer uit. Altijd lopen de straaltjes langs mijn lijf.

We hebben genoten van de Chinese Opera. Totaal anders dan de Nederlandse. Prachtige kostuums, dat wisselt bij DNO nog wel eens. Geen mooie melodieuze aria's als bij Verdi maar een soort spreek/zang, vaak heel schrille klanken en in onze oren nog wel eens vals, maar met een uitdrukkingskracht van heb ik jou daar. Net als de lichaamstaal: heel veelzeggend. Ook al is er geen woord te verstaan, het verhaal is hierdoor goed te volgen.
De Chinese Opera is een mengeling van zang, dans en acrobatiek. Met alle respect voor bv. Jessey Norman, ik zie haar nog niet doen wat de leading lady hier doet!

Vanmorgen heb ik in alle vroegte een wandeling gemaakt door (een ieniemienie stukje van) de stad. Alle westerlingen sliepen nog, je zag alleen Chinezen buiten: vissen, zwemmen, wandelen, tai chi, kletsen. Het was een heel genoeglijk gebeuren.

Voor vandaag stond de Tempel van de Hemel op het programma. Net als gisteren raakte ik min of meer bevangen door de hitte en ben ik na een half uur afgehaakt. Het was gewoon niet uit te houden. Nu ben ik natuurlijk ook enorm moe, en mijn harde schijf zit vol met indrukken, en ik heb velangen naar huis. Ik heb trek in lekker bruin brood met kaas, in echt sinaasappelsap, in goede koffie, in een knuffel van Teake en spinnetjes van mijn katten.
Nederland, pas op: ik kom naar huis!

  • 18 Juli 2010 - 10:07

    Michiel De Ruiter:

    Wat een feest voor teake en je katten

    Goede reis terug

  • 18 Juli 2010 - 15:50

    Fera:

    Kan me goed voorstellen dat je overladen bent met indrukken na zo'n reis. Je zult wel even nodig hebben om alles een plaatsje te geven. Dankjewel voor de leuke verslagen. Goede vlucht en tot ziens.

  • 18 Juli 2010 - 17:15

    Teake:

    Je bent heel erg welkom! Naast de drie zal ik ook spinnen.

  • 19 Juli 2010 - 06:51

    Conny Schoonen:

    het is een goed teken als je graag naar huis wilt! een rijke reiservaring rijker. ik hoop dat het weer de komende tijd stabiel is in NL, ik vind het wel lekker zo.wens je een goede zomer verder..ik mis de eerste les straks in september door mijn reis..zie je daarna! lieve groet!

  • 19 Juli 2010 - 07:38

    Saskia:

    Je zit nu in het vliegtuig op weg naar huis. Ben blij je straks te zien!

  • 20 Juli 2010 - 09:49

    Barbara:

    Hoi Klaaske,

    Lekkere terugvlucht gehad? Waarschijnlijk zit je nu al bij te komen. Doe het rustig aan in warm Nederland. Bedankt voor je mooie reisverslagen. Ik heb er erg van genoten.

    Gr. Barbara

  • 21 Juli 2010 - 08:31

    Hillie:

    Lieve Klaaske,
    Als je mijn berichtje leest zul je denk ik inmiddels al weer lekker thuis zitten te zweten bij meer dan 30 graden Celsius. Ik had al een paar dagen mijn mail niet bekeken, dus stuur nog maar even snel een berichtje.
    Dat je een stad als Beijing leuk vindt verbaast me een beetje, ik dat dat je net zoals ik helemaal niet gesteld was op al die drukte en dat verkeer. Ik zou het er denk ik geen vijf minuten volhouden (maar dat doe ik in geen enkele grote stad, waar ter wereld dan ook!)
    Maar hoe dan ook, als je maar genoten hebt van je reis, dat is het allerbelangrijkste, en weer lekker al je indrukken verwerken.
    Liefs Hilie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mongolie

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2010

Weer thuis

18 Juli 2010

Laatste bericht

16 Juli 2010

De Grote Muur

16 Juli 2010

Beijing

14 Juli 2010

De laatste week
Klaaske

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 94887

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Vier weken tussen de olifanten

30 November 2011 - 27 December 2011

Overwinteren in Thailand

02 Juni 2011 - 26 Juni 2011

Elephant Nature Park

20 Juni 2010 - 19 Juli 2010

Mongolie

04 Maart 2010 - 25 Maart 2010

Elephant Nature Park

22 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Samen op reis

15 Juni 2008 - 12 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: